Februmaarti + hé jij

 

Donkerwit

Lichtzwart

Vlokken

die aan takken plakken

in twee kleuren

schuiven wolken

februari weg

Lichtzwart

Donkerwit

20160226_164445

 

Geen in koetsen veranderende pompoenen.

Geen uiterst ongemakkelijke glazen schoenen.

Geen amoureuze prinselijke zoenen.

Geen stiefmoeder die me de vloer doet boenen.

Geen pratende muizen in legioenen.

Geen nachtelijke wandelingen in een tuin vol pioenen.

Maar foto’s getrokken met een Chinese smartphone met automatische fotoshopfilter doen er geen twijfel over bestaan.

Ik ben een prinses en daar is geen ontkomen aan.

bal3

Nu ja…

bal1

In een vorig leven heb ik waarschijnlijk een klasje vol weeskinderen uit de brand gered. Ik heb waarschijnlijk ervoor gezorgd dat de nu zo geliefde huiskat niet meer met uitsterven is bedreigd. Waarschijnlijk heb ik in een vorig leven een paar eilanden in de Atlantische Oceaan net op tijd kunnen waarschuwen voor een naderende tsunami.

In een vorig leven heb ik waarschijnlijk het wiel, het vuur en het drinkbaar water uitgevonden. Ik heb waarschijnlijk het geheime ingrediënt gevonden, diep in jungle, dat ervoor zorgt dat Nutella toch altijd dat tikkeltje beter smaakt dan choco uit de Aldi. Waarschijnlijk heb ik in een vorig leven tijdens een uiterst geheime buitenaardse missie kunnen voorkomen dat aliens onze aarde zouden verwoesten. Op zeer diplomatische wijze, uiteraard.

Ik weet niet precies wie ik was en ik weet niet exact wat ik heb gedaan. Maar het moeten echt allemaal geniale, sympatieke, idealistische, buitengewone mensen zijn geweest die de wereld stuk voor stuk opmerkelijk beter hebben gemaakt. Hoe kan ik anders verklaren dat, nu ik gewoon mezelf ben, ik toch zulke fantastische vrienden en familie verdien?

Duizendmaal bedankt allemaal voor de kaartjes, de pakjes en de bezoekjes! kusjes!

DSC_0147bat

post

 

Hé jij

 

 

Ik heb je zo veel te vertellen. Ik kan je eindeloos verhalen vertellen over alles wat ik hier al beleefd heb. Ik kan je de vreemde verhalen vertellen van de nieuwe vreemde vrienden die ik hier al heb ontmoet.

Heb ik je al verteld over alle culturen die hier samen komen? Soms botsen ze, soms vloeien ze in elkaar over, sierlijk als Chinese inkt. Soms staren ze blind op de verschillen wanneer we de gelijkenissen vanzelfsprekend beginnen te vinden. Maar er valt altijd iets te leren. En leren, dat vinden wij als een bende leerkrachten in spe natuurlijk dolletjes.

chinees nieuwjaar

 

Plaats een reactie